Jetzt geht's los! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van MaritIngeEline - WaarBenJij.nu Jetzt geht's los! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van MaritIngeEline - WaarBenJij.nu

Jetzt geht's los!

Door: Eline

14 December 2016 | Nederland, Groningen

De tickets op tafel, koffers gepakt.
De taxi staat (bijna) klaar in de straat.
De meiden roepen: ''Elin, kom, schiet op! Straks zijn we net iets te laat..''

Het is de dag voor onze laatste toets. We zetten de puntjes op de i voor ons project en zenuwen gieren door ons lijf. Natuurlijk zeggen we keihard dat het voor de toets is, maar eigenlijk weten we wel beter. Man, man, wat vinden we het spannend!

We worden opgetrommeld door lieve vrienden en familie die ons nog éven wil zien. Dan wordt het echt! Al hoewel we maar vijf weekjes weg zijn, voelt het beetje alsof we stage gaan lopen in Afrika. Oh, wacht, dat is natuurlijk ook zo ;)
Stage lopen in Afrika is toch best wel een ding!

Voor de vijfde keer deze week eten we ons ''laatste'' avondmaal van 2016. En voor de twinigste keer (vr)eten we nog een stuk chocolade, of brownie, of chocolademelk, of oliebol, of kerstkransje. Want ja dat moeten we vijf hele weken missen. Zes kilo zwaarder dan normaal hijsen we ons straks in onze afrikabroeken. Gelukkig zijn deze lekker luchtig en rekbaar.

We hebben kersthits gedownload, een kerstboompje gekocht en kerstmutsen ingepakt. Kerst gaat ons niet mis!'There will be snow in Africa this year!'

Ik geloof dat we er helemaal klaar voor zijn!
En we hebben er gruwelijk veel zin in!

Wij gaan ons uiterste best doen om zoveel mogelijk te schrijven en onze verhalen met jullie te delen. Maar je weet natuurlijk nooit helemaal zeker hoe het internet zal zijn..

Zaterdag beginnen we aan onze spoedcursus Swahili. We moeten elkaar toch een beetje vermaken tijdens de vlucht.

Ons is altijd geleerd nooit te vergeten waar je vandaan komt. Dus ook al zijn we ver:
Als we weg zijn dan missen we de straten..
Vanaf de toren tot aan Westerhaven..
We missen de grachten, de mensen, stadjers, studenten: het ALLERMOOISTE accent (Oke, nee, dat is niet waar!).
Doe ons maar het Gras van het Noorderplantsoen. (Oke, ook niet, maar het idee is mooi!)

We speak to you soon!!

Lots of love,

Marit, Inge and Eline

• 14 December 2016 - 20:39

Oda:

Goede reis meiden

• 14 December 2016 - 21:53

Marcel:

De eerste stappen zijn gezet, de (noodzakelijke) spuiten zitten erin, jullie zijn er klaar voor

• 17 December 2016 - 12:38

Mary Gruben:

Geweldige belevenis, geniet er van!

• 23 Januari 2017 - 13:16

Ben Gruben:

Geweldige belevenissen voor jullie. Ik heb tot heden alles meegekeken met Mary en probeer nu zelf nog een keer de laatste verslagen te lezen